24.4.12

Aan tafel met Clooney



Afgelopen week hoorde ik op de radio de woorden ‘George Clooney’, ‘Obama’ en ‘jij’ voorbij komen. Door het noemen van deze woorden zat ik binnen vijf minuten achter mijn laptop. Nee, dat is niet waar. Dankzij twee woorden. Obama kan me gestolen worden.
Dankzij het altijd behulpzame Nu.nl las ik dat er een speciaal diner wordt georganiseerd om geld in te zamelen voor Obama’s campagne en dat jij - door een kleine bijdrage te doen - ook kans maakt op een plek aan de eettafel. Tenminste, ik geloof dat het om de verkiezingscampagne ging. Na: “Jij maakt kans om aan tafel met George te zitten”, was ik hem eerlijk gezegd al kwijt. Wie niet?
George Clooney; de meest aantrekkelijke - oudere - man op deze aardkloot. Zelfs de aanwezige rimpels, grijze haren en baard schrikken niet af. Dat maakt hem juist extra aantrekkelijk. En ja, natuurlijk is het bizar om dit te zeggen over iemand die in de buurt van de leeftijd van je vader komt, maar 1: hij is niet mijn vader en 2: Jezus, heb je wel eens een foto van die man gezien? Precies.
Ik heb al een lijstje gemaakt met dringende zaken die ik met George moet bespreken tijdens ons intieme - in mijn hoofd zijn er geen honderd andere gasten aanwezig - diner.

  1. Je bent niet homo hè, zoals alle roddelbladen al jaren suggereren? Zeg nee. Zeg nee.
  2. Ga je binnenkort weer eens in een film spelen die daadwerkelijk leuk is om te kijken?
  3. Heb je ooit overwogen om in Nederland te komen wonen? Bij mij bijvoorbeeld.
  4. Heb je bezwaar tegen grote leeftijdsverschillen? Het werkt tussen Catherina Zeta Jones en Michael Douglas ook prima (Michael ziet eruit als haar opa, maar dat zal ik maar niet zeggen).
  5. Kan ik je al mijn studieboeken geven en dat jij ze vervolgens aan mij voorleest?  Ik denk dat jouw stem ervoor zorgt dat alles veel beter blijft hangen namelijk.
  6. Komt er nog een ‘Ocean’s’ film? Niet omdat ik Brad Pitt wil zien, natuurlijk. Maar gewoon, omdat het kan.
  7. Wat vind je van de situatie in Syrië? (dit boeit me natuurlijk vrij weinig, maar anders lijkt het alsof ik alleen om zijn mooie kop met hem wil praten. Wat niet zo is. Natuurlijk.)

Nu is alleen nog de vraag of ik zal worden uitgenodigd voor het diner. Ik vind persoonlijk het feit dat ik Nederlands ben en dus niet in Amerika mag stemmen totaal irrelevant. Dat ze mijn kosten voor een vlucht moeten betalen ook. Echter, wat is het juiste bedrag om te doneren voor een etentje met George Clooney? Mijn maandsalaris, gehele bankrekening of is één cent - wat meer overeenkomt met mijn huidige baksaldo - juist ‘symbolisch’? Daarnaast moet ik natuurlijk ook nog strijden tegen alle bimbo’s die meedoen om George Clooney een keer in ‘real life’ te zien. Terwijl het mij gaat om de verkiezingscampagne van Obama.
Of was het nou de hongersnood in Afrika?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten